Sunday 18 November 2012

Kejadian Yang Tak Diingini Berlaku

Assalamulaikum & Selamat Malam

Tajuk entry ambo malam ni agak lain sikit daripada sebelum-sebelum ni..Bunyi macam agak serius kan..Sememangnya apa yang ambo nak ceritakan malam ini adalah perkara yang memang serius bagi ambo..Perkara ini memang kerap sangat-sangat berlaku di kalangan masyarakat kita hari ini, ia dah semakin menjadi-jadi pulak ..apa yang ambo maksudkan adalah Kes Pecah Rumah..
kesan pintu rumah yang dipecah masuk..
Kejadian ini benar-benar berlaku semalam di rumah sewa ambo sendiri di Shah Alam..Sejak ambo duduk kat rumah sewa di Shah Alam ni dah dua tahun lebih, ini la merupakan kejadian pertama dan juga kejadian terburuk yang pernah berlaku..Dua buah laptop dan satu handset housemate ambo telah hilang..kerugian dianggarkan dalam RM3500..ambo pun masih terkejut juga dengan kejadian yang berlaku semalam..
dua buah laptop yang kat atas meja ni dikebas pencuri  
Ambo pun tak faham kenapa masih ramai lagi masyarakat kita yang melakukan kerja macam ni..mengambil hak orang sesuka hati..pecah masuk rumah orang suka hati dia je..Semoga diaorng ni menerima balasan yang  setimpal dengan perbuatan mereka tu..walaupun terlepas balasan di dunia, balasan di akhirat tetap menanti..
masa buat laporan polis..

Sebelum ambo mengakhiri kata-kata ambo pada malam ini..ambo nak pesan kepada member-member blog atau sape-sape yang membaca blog ini khususnya student-student IPT yang tinggal kat hostel atau rumah sewa tu supaya jaga keselamatan barang-barang, bilik hostel, rumah sewa korang tu..Biasanya pencuri ini suka target student-student sbb diaorng tahu rumah student ini mesti ada banyak barang-barang berharga yang senang diaorng nak bawak lari macam  laptop, handset dan kamera dan macam-macam lagi la..

Sentiasalah berwaspada dan berhati-hati..Terima kasih singgah sini...TQ..

6 comments:

  1. Waktu fie belajar di Dungun dulu, memang banyak jugak kes pecah rumah students, kadang2 diorang dah tahu waktu mana takde orang. Biasalah students kan, pagi2 mana ada dekat rumah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu fifie..diaorng ni dah perhatikan gerak geri kitaorng rasanya sbb macam tahu2 je time bila kitaorng xda kat rumah..lepas ni kena lebih berjaga-jaga..bahaya tul skrng ni..

      Delete
  2. bahaya-bahaya.. kena ambil langkah berjaga-jaga lah macam ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. btul tu lokman..benda mcm ni nak jadi tak kira masa..sentiasa berwaspada..

      Delete
  3. nip.....camne boleh hilg lptop tu?laptop tu duk kat luar eh?laptop sape je hilang....laptop yg xhilang tu duk mane?hehehe...byk plak tnye.:P
    thesis2 dorang camne?huhu...

    ReplyDelete
  4. MasyaAllah! ni mesti kes penagih ni.. selalu nya penagih yang buat keje camni... tapi tak tahu la kalau bukan... lepas ni kena hati2...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...