Tuesday, 30 October 2012

Lata Kinjang Waterfalls, 850 meters

Assalamulaikum & Selamat Malam

Mungkin ramai yang dah tahu tentang kewujudan air terjun Lata Kinjang ni jika melalui Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS) dari Tapah ke Gopeng kerana ketinggian air terjun ini dapat dilihat dari jauh sepanjang perjalanan selepas exit Tapah menuju ke Gopeng..
Lata Kinjang waterfalls

Air terjun Lata Kinjang ni mencecah ketinggian hampir 850 meter dikatakan merupakan antara air terjun tertinggi di Malaysia dan juga diiktiraf sebagai air terjun tertinggi di Asia Tenggara..Petang tadi ambo sempat la gi jalan-jalan di air terjun Lata Kinjang ni bersama seorang member ambo dan juga Canon 500D ambo tu..hehe..




Ambo sebenarnya pergi bukan untuk berkelah atau mandi..hehehe..cuma jalan-jalan2 je tengok keindahan alam dan ketinggian air terjun yang diiktiraf tertinggi di Asia Tenggara ni..Apa yang menarik kat sini, korang boleh mendaki sampai ke tengah-tengah air terjun ni dan menikmat  deruan air terjun ni dari atas jambatan gantung yang telah disediakan..memang best..

Terima kasih sudi jalan-jalan sini bersama ambo..TQ

*Untuk lebih info tentang Air Terjun Lata Kinjang boleh baca kat sini:

9 comments:

  1. Replies
    1. air terjun ni memag cantik syakir..masih terpelihara keindahannya..

      Delete
  2. cantik keindahan allah <3 .... tambah cantik bila snap :)

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. memang cantik air terjun ni Ima..dari jauh lagi kita boleh nampak..

      Delete
  4. takpernah tahu pun, cantik, sejuk mate tengok air terjun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tempat ni memang catik sngt..deruan air terjun kat sini pun sangat menarik juga..

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...