Tuesday 22 May 2012

Simposium Maklumat Geospatial Kebangsaan - PICC Putrajaya

Assalamulaikum & Selamat Malam

Hari ini ambo berkesempatan untuk menghadari Simposium Maklumat Geospatial Kebangsaan ke 5 (NGIS) yang juga merupakan hari terakhir program tersebut  diadakan  di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC). 


Mungkin ada yang tak pernah dengar apa itu Simposium Maklumat Geospatial Kebangsaan  (NGIS). Mari ambo cerita sikit..Simposium Maklumat Geospatial Kebangsaan (NGIS)  ni merupakan program secara dwi tahunan yang diadakan sejak tahun 2004 yang melibatkan semua peringkat dan agensi. Tujuan simposium ini diadakan bagi menyediakan platform untuk membincangkan isu-isu berkaitan maklumat geospatial terkini, Merealisasikan misi kerajaan ke arah mengarusperdanakan penggunaan maklumat geospatial dalam pelbagai sektor dan Merangsang transformasi pengurusan maklumat secara geospatial di semua peringkat.


Ambo rasa simposium ini banyak membantu ambo dah juga memberikan pendedahan kepada ambo terutamanya kepada pelajar-pelajar IPTA dan IPTS serta orang-orang awam berkenaan dengan Sistem-sistem maklumat berkaitan Geospatial, GIS Aplikasi, Software dan bermacam-macam maklumat yang berkaitan dengan teknologi-teknologi terbaru bidang Geospatial di Malaysia.

Ambo rasa cukup la ambo bercerita pasal Geospatial-geospatial ni..mungkin ramai dah yang tahu rasanya sebab maklumat Geospatial pada masa kita boleh dikatakan sesuatu yang amat penting pada masa sekarang. Ok la terima kasih kepada sudi membaca dan berkongsi ilmu..terima kasih juga kepada pihak UiTM yang memberi peluang kepada ambo ke simposium pada hari ini..





Sekitar pameran NGIS 2012



Ni bukan kapat terbang mainan..harga lebih kurang 1/2 juta ringgit..


Seminar NGIS 2012 sesi akhir..





Bukan mesin rumput yea..ni alat underground utility


Smart dok ambo..hahaha..tu cermin mata 3D sbnrnya..

Amaran!!Jgn cuba buat kat Notebook anda kat rumah!!!

Yang in Toughbook..memang tahan lasak..

Dah hbis program..banyak brochure dapat tu..

Flight to Gold Coast at 2.00 PM..tipu je..

Macam kat airport je..dgn bag bnyk penuh tngan..haha..


Add caption

Mana orng yang jaga kaunter ni..!!sbnrnya tipu je..haha

Lepak-lepak saja sbb lauk tnghari dh hbis..

Comel betul jam ni..haha..


View from PICC


Terima Kasih..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...