Sunday 8 April 2012

Catering work at Masjid Saidina Umar Al-Khattab, Bukit Damansara

Assalamulaikum..

Semalam ambo sempat la juga berkerja dengan Anjung Serai Catering di Masjid Saidina Umar Al-Khattab, Bukit Damansara untuk majlis akad nikah..boleh la tambah2 duit poket sikit..kalau bab2 duit ni, yang kita guna tu tak kan bertambah melainkan kita berusaha untuk mencarinya..

Pengalaman ambo berkerja semalam memang berlainan daripada kerja-kerja katering sebelum2 ni..biasanya makanan dihidangkan secara buffet je..tapi kali ini makanan disediakan secara hidang mengikut meja..jadi banyak la kerja2 yang nk dilakukan tp ambo banyak la juga belajar tentang cara2 menyiapkan, susunan di atas meja mengikut protokol..ala-ala mcm dlm hotel tu.. 

sebenarnya majlis akad nikah semalam merupakan dari orang-orang yang bergelar Datuk, Tan Sri dan ada juga kerabat diraja..boleh dikatakan orang-orang golongan berada..mcm-mcm gelagat la ambo dapat saksikan tentang orang-orang kenamaan ni..

kat bawah ni ada la gambar yang ambo sempat ambil seblum majlis bermula..masa majlis tu ambo tak sempat nk ambil gambar sebab banyak kekalutan yang berlaku..

Belajar cara nk menuang air yang betul..ada protokolnya..

membuat hiasan untuk meja pengantin..

Ni cara nak buat peace kalu jumpa anak-anak datuk yang cantik..hehehe..

Sekadar hiasan..memang betul la,untuk hiasan je sbb xblh dimakan pun..hehe





Add caption








Selsai sudah membuat persiapan..tnggl makanan je..
Terima kasih yg sudi membaca..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...