Sunday 29 January 2012

Survey Camp Melaka 2012 - Hydrography & Engineering

Assalamulaikum semua..

Pada cuti semester kali ni macam biasa la ambo dgn member2 lain jurusan ukur UITM diwajibkan untuk mengikuti latihan amali yang dinamakan Survey Camp. Pada semester ini, Melaka sekali lagi menjadi lokasi bagi ambo bersama pelajar2 lain untuk menjalankan segala latihan amali berkenaan ukur. Ambo bersama member rumah sewa di UiTm Shah Alam bertolak dari Shah Alam ke Melaka pada 25 haribulan lalu berkonvoi menungang motosikal lebih kurang tiga jam perjalanan untuk tiba di Kolej Tun Mutakhir UiTM Bandaraya Melaka..

Check point pertama- Petronas Sek 6

Sarapan dahulu sebelum memuakan perjalanan..

Terdapat masalah sedikit..tetapi berjaya diselesaikan juga..

Pasukan konvoi..

Meluncur lancar di lebuhraya..

Sempat possing lagi tu..hehehe..

Ahli konvoi paling otai..

Kemah keming..

Pada hari pertama tiba di Melaka, seperti biasa taklimat tentang perjalanan Survey Camp untuk tahun ini dan  pembahagian kumpulan bagi kerja Hydrography dan Engineering.

Pembahagian Baju..

Untuk hari kedua, ketiga dan keempat ambo telah diberikan tugas untuk merancang bagi kerja-kerja hydrography seperti mana kerja-kerja sebenar di lapangan hydro. Selain daripada perancangan kerja, ambo juga diberi penerangan dan latihan untuk mengendalikan alat2 kerja hydrography seperti Echo Sounder, DGPS, Automatic Tide Gauge, SVP dan software2 yang berkaitan.. Pada sebelah petang tadi sempat pula ambo keluar skejap untuk menikmati Coconut Shake di Pantai Klebang Melaka.

Preparation untuk kerja hydro..

Perbincangan bersama pensyarah..

Best ke bang...??

Habis dh ke Coconut shake tu bang..hahaha..

Sempat jugak ambo singgah kat Kapal Selam ni petang tadi..


Terima Kasih kepada yang sudi membaca..

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...