Tuesday 17 January 2012

Operasi Fogging Nyamuk Aedes di Blok 4 Seksyen 6 S.Alam

Assalamulaikum semua..

Setelah hampir 2 minggu menunggu dengan penuh kesabaran, akhirnya pihak berkuasa telah muncul petang tadi di Seksyen 6 khususnya di Blok 4 yang ambo diami in untuk membasmi nyamuk-nyamuk khusnya nyamuk aedes.

Sebelum aktiviti berfogging dimulakan oleh pihak berkuasa( ambo rasa daripada Kementerian Kesihatan Malaysia ) telah muncul seorang lelaki Singh mungkin pegawai daripada KKM bertanya mengenai rumah yang ambo diami ini pernah terkena wabak denggi. Dengan tepat skali ambo menjawab ya..penghuni dalam rumah ini.."yang menjadi mangsanya awal tahun aritu ambo dengan seorang lagi roommate ambo,Din". Singh tu meminta kebenaran untuk membuat semburan fogging di dalam rumah.. Ambo bersama member2 yang lain terpaksa berada di luar rumah untuk seketika kerana keadaan di dalam rumah dipenuhi dengan asap semburan fogging..

Walaupun aktiviti semburan fogging ini telah dilakukan, sebenarnya ambo berasa sedikit kecewa terhadap masa tindakan yang diambil terhadap aduan denggi yang ambo dan member ambo alami awal tahun 2012 yang lalu. Setelah 2 minggu menunggu barulah ambo merasa lega sedikit dengan semburan fogging yang dilakukan petang tadi..Apapun terima kasih kepada pihak yang bertanggungjawab melakukan semburan fogging pada petang tadi..

Nasihat ambo supaya sentiasa berwaspada dengan keadaan sekeliling, awasi pergerakan nyamuk di rumah anda dan gunakanlah apa saja cara untuk menghapuskanya..

Terima kasih yang sudi membaca..tq..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...